3 maanden voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Barry Bakker - WaarBenJij.nu 3 maanden voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Barry Bakker - WaarBenJij.nu

3 maanden voorbij gevlogen!

Blijf op de hoogte en volg Barry

06 Augustus 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon dia (goede morgen voor mij nu) en Bon tardi (goede middag voor jullie)

Allereerst sorry dat ik de laatste tijd weinig heb geschreven. Maar had ook niet veel mee gemaakt wat anders was dan de afgelopen weken. Dus dacht ik schrijf pas weer een blog als ik jullie echt dingen te vertellen heb en dat is dus vandaag.
Zoals jullie weten zat ik hier gisteren alweer drie maanden de tijd is echt voorbij gevlogen! Zo raar ook eigenlijk want het lijkt net of ik gisteren pas vertrokken ben. Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje lekker werken en leuke dingen doen.
Drie weken terug ben ik samen met me
Huisgenootje op avontuur gegaan we gingen eerst eens kijken bij het zuikertuintje daar had iedereen het over. Het is eigenlijk een soort van helftheuvel of rompertpassage met allemaal winkeltjes zoals de rituals,de Bruna( waar het ook zo ruikt zoals in Nederland),lacoste en de jamin jaja ook die zit hier. En hebben toen eventjes wel wat snoep gekochte dat konden we niet laten het rook zo lekker en is daar stukken goedkoper dan in de supermarkt. Je let tenslotte steeds beter op en weet waar je alles kan kopen. Verder hebben we daar niks gekocht al twijfelde we bij de parfumzaak soort ici paris en rituals maar toch niet gedaan mocht het nodig zijn pak ik een busje of vraag of we der toch effe heen rijden op
de vrije dag van haar aangezien ik geen auto heb en het toch een stukje verderop is.
Daarna vertelde ze Dionne mij dat er een theater (denk aan theater aan de parade) al een aantal jaren leeg staat en waar je naar binnen kan door een raam. Super spannend leek het ons dus zijn naar de plek gereden. Daar stond een oudere man de parkeerplaats van een ander bedrijf in de gaten te houden en begon een verhaal te vertellen over het theater. Dat het zo zonde is dat er niks mee gebeurt. Het is echt een super mooi pand nadat wij een rondje zijn gaan lopen vonden wij de ingang naja ingang een gat waar een raam in gezeten heeft wat er allemaal uit is gehaald. Wij daar naar binnen super spannend want de man vertelde wel dat je goed moest uitkijken. En dat is ook echt zo het is zo vervallen. Zelfs de wc papier zit nog bij het toilet ook staat er nog een piano die werkt en zelfs nog de stoelen in de zaal zo apart en zonde. Ze zouden hier echt een mooi theater van kunnen maken maar daar stoppen ze dus geen geld in helaas. Ik zal
Wat foto's van het theater erbij plaatsen dan hebben jullie een beetje een beeld erbij. Daarna was het tijd om weer naar huis te gaan want ik moest gewoon werken die dag.
Zoals iedere week gewoon gewerkt en dan soms naar het strand.
Sinds twee weken doen we ook wat meer samen met alle huisgenoten. Je hebt hier heel veel plekken voor toeristen die echt wat willen zien behalve het strand of hun hotel.
Zo ook de struisvogelfarm daar zijn we vorige week zaterdag met een stel naar toe gegaan er leuk en interessant. Je krijgt over iedere vogel die hier staat wel een uitleg je gaat dan in een soort van jeep waar wel 35 man op kan een tour maken langs alle struisvogels je betaald daar 28 gulden voor. Je gaat dan halverwege even uit de jeep op ze eten te geven ook kun je op ze rijden alleen moest je dat reserveren en dat wisten wij niet toen dus hebben we dat nog niet gedaan.
Misschien dat we daar nog naar terug gaan maar denk het niet. De rit was er leuk en de gids vertelde alles heel vrolijk. Daarna hadden we eigenlijk wel honger en konden we eventueel daar een struisvogelbiefstuk of hamburger eten maar dat hebben we niet gedaan. Mara een ander huisgenootje had met haar collega's afgesproken om bij een ander huis te gaan barbecuen en had gevraagd of wij mee mochten en dat was geen probleem dus zijn daarna met z'n allen boodschappen gaan doen en naar de bbq dat was een erg gezellige avond. We zijn toen ook nog met een stel van haar collega's mee op stap gegaan naar Zanzibar een super leuke vrije dag dus. De zondag moest ik weer net zoals de maandag. Dinsdag was ik weer vrij en zijn we weer een keertje een daghapje gaan weten en wel pizza dat was echt lang geleden. In eerste instantie was ik zaterdag vrij maar een collega wilde ruilen ik dacht prima lekker lang weekend en iedereen in huis is dan vrij. S'ochtends vertelde mara dat collega's van haar naar grote knip gingen en daar wilde gaan barbecuen of wij zin hadden om mee te gaan? Ja leuk vonden we dus zijn toen weer naar de supermarkt gegaan en vlees en drankjes in gaan slaan voor de bbq. De grote knip is een super mooi lokaal strandje waar het niet zo is aangelegd op veel plekken hier. Op zondag komen er ook veel locals met hele gezinnen daar dus het was best druk. Je hebt daar van die rotsen waar je af kunt springen best hoog geen idee hoe hof maar erg gaaf dat zijn we dan ook maar gaan doen. Eerste instantie knikken de knieën maar je gaat toch want je loopt niet weer dat rare pad terug. (Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen zien op de foto's) dat was ook weer een gezellige middag.
En dan afgelopen maandag de dag die ik echt vrij moest hebben want Veronique (mijn nicht voor de gene die dachten dat het mijn vriendin was) had een vlucht voor haar werk naar curacao super leuk dus daar keek ik erg naar uit. Het was echt een top middag en avond we hebben samen heerlijk op het strand gelegen veel gekletst en gegeten. We kregen het ook over Bij Blauw dat ze zo benieuwd was ik zo dan moeten we er ook maar gaan eten toch? Ik had collegaatje een berichtje gestuurd en die had geregeld dat we een mooi plekje hadden. We hebben daar heerlijk gegeten en Veronique was erg blij dat ze me werk plekje gezien heeft. Maar zoals jullie wel begrijpen hakt zo'n vlucht en het tijdverschil er enorm in dus hadden afgesproken dat we geen drankje meer ergens deden en ik de volgende dag naar haar hotel het Hilton zou komen om daar nog even te kletsen en te lunchen. Dat was erg fijn en kan er nu ook weer tegen aan want heeft allemaal spulletjes uit Nederland voor me meegenomen die ik was vergeten zoals de tondeuse me haar ziet de echt niet meer uit na drie maanden dus denk dat ik dat van de week op me vrije dag maar is ga proberen en als het niet goed gelukt is kunnen me huisgenootjes het wel afmaken. En nog wat kleine dingen van thuis echt heel erg fijn.Nu wacht ik inspanning af totdat ik een Whatsappje krijg van mama en Kim of tijdens het skypen dat ik hoor wanneer hun deze kant op komen. Dat zal ongeveer eind september zijn dus ben erg benieuwd en die weken vliegen hier toch voorbij dus voor jullie het weten schrijf ik een blog met mama en Kim.
Lieve mensen ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van mijn. Tijd hier op het mooie eiland!
Ik ga nu eventjes me kamertje poetsen en dan zometeen werken om 13 uur jullie tijd 19 uur.
En beloof dat me volgende berichtje echt sneller komt maar dat weet ik wel
Zeker want maak de laatste tijd zoveel mee.
Groetjes en tot snel,
Barry

  • 06 Augustus 2015 - 18:16

    Mama:

    Superleuke blog weer lieverd! Niet normaal wat je allemaal meemaakt daar. Geniet ervan! Xxx Mam

  • 06 Augustus 2015 - 23:40

    Marian:

    Hoi Barry, dat was wel helemaal super dat Veronique je kwam bezoeken. Kan me voorstellen dat je uitgekeken hebt naar het eerste familiebezoekje. Je bent er wat moois van aan het maken en gelijk heb je. Het is de kans van je leven. Het lijkt me best spannend om daar in het oude theater zo rond te lopen, maar geweldig dat je dit zo kunt doen. En die struisvogels zijn aparte beesten, wij hadden ze een paar jaar terug op een camping net daarbuiten ook struisvogels lopen. Ze maken ook zo'n vreemd geluid. Ook de lange poten zijn vreemd.
    Hier gaat het allemaal gewoon door. Het weer is goed. Vorige week zijn we gezellig met je ouders wezen eten en weer lekker bijgekletst.
    Geweldig dat je met je kamergenoten ook zoveel leuke dingen onderneemt. Dit is het leven.
    Maar geniet ervan, want voor je het weet is het november. Nog niet aan denken!
    Een hele dikke knuffel van ons allebei.
    Xxx Cees en Marian

  • 14 Augustus 2015 - 00:02

    Joop:

    Hai Barry

    Mooi verslag, fijn om weer iets te lezen over je wel en wee
    Het gaat je goed !!!!!!!

    Groetjes Erpjes Den Dungen

  • 15 Augustus 2015 - 03:53

    Leo En Mieke:

    Hey Barry,
    Wat een mooi verslag, we kunnen er ons iets bij voorstellen, maar alles wat je schrijft in real live beleven is geweldig!
    Spannend die onderneming in het oude theater daar moet je volgens ons toch maar lef voor hebben.
    Hoe was de sprong van de rotspartij in het water, eng/leuk?
    Zoals je zelf al schrijft vliegt de tijd idd. voorbij, al 3 maanden van huis wow.
    Voor je het weet is het november en moet je weer naar ons kikkerlandje, waar het overigens best mooi weer is.
    Daar hoeven we niet over te klagen, wat dat betreft ben je jouw belofte nagekomen om ook een deel van het zonnetje naar hier te zenden :-)
    Hier gaan de vakanties weer op een einde lopen, de meeste mensen gaan aanstaande maandag weer naar hun werk en over 2 weken kunnen de kids weer naar school.
    Voor de rest is alles hier in orde, af en toe een een overval (Marskramer) of ramkraak (AH) och dat moet toch kunnen dachten wij zo. (Maar niet heus) Gestel wordt/is een beetje crimineel momenteel.
    Blijf vooral genieten van je mooie verblijf en o ja, ga eens een keertje bbq'en :)
    Lieve groetjes,
    Leo en Mieke. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 14690

Voorgaande reizen:

06 Mei 2015 - 30 November -0001

Curaçao!

Landen bezocht: